Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kisebbségben – Permutációk

Vélemény: "Az írás egész jó, csak nem igazán az AKG hibáiról szól. Az biztos, hogy a hatékonyságot nem viszik túlzásba"  - kéretik ennek fényében olvasni.

A poszt lényege az, hogy hogyan kezelik a tanárok, amikor sok egyénnek van baja eggyel - a) azért, mert hülye b) azért, mert 'lúzer' c) azért, mert beszívva megy órára.
 
Hosszabb posztsorozatot akartam, de a visszajelzések hatására inkább egy bekezdésre redukálom a történeteket.
 
1)     Adott egy diák, aki álszent, kihasznál másokat, ő a leglegleg, arrogáns, egyebek –olyannyira, hogy az már az ebből a szempontból aránylag toleránsnak mondható évfolyamközösségnek is elfogadhatatlanná vált. A reakció akár elképesztőnek is nevezhető: a G-Portál csodáival élve elkészült és összeállt egy Utálók Társasága. Semmi sem zajlott ott, csak fórumos párbeszéd, olyan jelleggel, hogy ’igen, X-et rendszeresen átverte és hitegette Y-t’. A durvulás előtt már leállt az egész. A tanárok elé került a dolog, nagy beszélgetés. S mint az nyilvánvalóvá válik számukra meglehetősen rövid időn belül, hogy ez egy kicsit komolyabb ügy annál, mint hogy egy ’jaj, gyerekek, ilyet nem szabad, majd beszélünk a fiúval’-módszerrel el lehetne intézni. Tehát reakciójuk a következő: ’jaj, gyerekek, ilyet nem szabad, majd beszélünk a fiúval’. Beszéltek is. Akkor viszont ha tudják, hogy a kisebbséggel van a baj, s tesznek is annak érdekében, hogy ez változzon (mint megtörtént nálunk is bizonyos szintig), akkor minek kommunikálják azt, hogy a többséggel van a baj?
 
2)      Érkezik egy új diák tavaly. A csoport, mivel már nem kiskamaszokkal van tele, eddig soha nem tapasztalt nyíltsággal fogadja. Igen ám, de kiütköznek személyiségének vállalhatatlan vonásai: nem túl intelligens, s azt hiszi, egy magánbeszélgetés esetén teljesen normális, hogy ő odaáll és hallgatja azt. Időnként el-elröhög egy olyan rétegpoénon, amit nem is érthet. A lerázási kísérletekre ügyet sem vet, talán fel sem fogja őket, de azért lassan elszigetelődik. Egy tanár-diák beszélgetésen szóba kerül és patrónusa döbbent arccal hallgatja a hosszasan sorolt negatívumokat. Reakciója még csak nem is az, hogy ’majd beszélek vele ezekről’, hanem ’ugyan már, ez túlzás, biztos nincs így, nem lehettek ilyenek vele’.
 
3)      Adott pár diák, akik amolyan egyszemélyes szubkultúrát képviselnek, anélkül, hogy a fenti két példa negatívumaival rendelkeznének. A többség által mutatott elutasítás a színfalak mögött zajlik, az események sosem jutnak el a tanárokhoz.
 
4)      Adott egy új diák, aki elfogadhatatlan viselkedést és állapotot tanúsít az órákon. Gyakran ott sincs, ha ott van, néha akkor is használhatatlanul. Pofátlansága néha olyan méreteket ölt, hogy a legbékésebb tanárból is kihoz egy káromkodást. A diáktársainak nincs vele baja, a tanároknak annál inkább. A patrónusok egy éven keresztül próbálják rávenni, hogy ne viselkedjen már ilyen izé módon. Ez nem sikerül, jövőre már nem is jár ide. A pletykák szerint havi egymilliót fizettek a szülők – s annak ellenére, hogy a pletykát egy tanár egy hosszabb hozzászólásban már cáfolta, ismét megjegyezném, hogy nem az a kérdés, igaz-e: az a kérdés, hogyan merülhet ez fel egyáltalán a diákok agyában.
 
5)      Adott pár diák, akiket illegális tudatmódosítóval találnak egy kocsmában. A tanárok bezárják a kaput és hosszas beszélgetéseket tartanak a gyerekekkel, hónapokon keresztül. Nyilvánvalóan ez a személyiségközpontú megoldás, de hatékonysága a jelenlegi helyzetet nézve vitatható.
 
Összefoglalva: a kommunikációval mindenképpen baj van, s a látszat azt sugallja: a cselekedetekkel is. Feltételezem és bízom abban, hogy a látszat csal, de mindennek ellenére ami látszik, nem bíztató.
0 Tovább

Amiről nem beszélünk – 4.: Írd alá, hogy nem fogsz inni!

Nyomj a tizenhat éves elé egy pontozott vonalat, ahol vállalja, hogy nem fog inni a táborban. Garantálom: szarni fog rá. 

Sok abszurd dolog történik az AKG-ban, de ez a húzás már tényleg nevetséges volt. Előrebocsátom, nem is működött. A tanárok is szartak rá. A szokásos, kvázi-hipokrita hozzáállás. Tudniillik, a tizedik év eleji tábor egy elképesztően nevetséges fiaskót hozott a tanároknak, ugyanis miután kijelentették, hogy nincs utolsó esti program, mivel elkaptak pár embert vízipipával, hosszú órákra eltűntek lelkizni a tettesekkel. Addig a fél évfolyam a Balaton partján vodkázott, a másik fele a csajoknál beszélgetett. Ja, voltak páran, akik üvöltöztek egymással a folyosón. A dolog onnan lett érdekes, amikor az elméletileg takarodó után egy órával (a tanárok még mindig sehol) beállítanak a vodkázók. Ebből mi csak annyit vettünk észre, hogy a folyosó közepén fekszik kiterülve egy lány, aki félrebeszélt a részegségtől (nem viccelek, a Harry Potter-könyvekről próbált némi zavaros fejtegetésbe kezdeni). Két órával a takarodó után a patrónusok befejezték az agymosást és jöttek leellenőrizni a helyet. Felteszem, azt hitték, már mindenki alszik. Komolyan tévedtek, hozzánk pont akkor állítottak be, amikor egy telefon kamerájával röhögve vettem fel két remekül szórakozó osztálytársam. Egy nappal korábban megengedtem magamnak azt a mondatot, hogy ’máris megyek, de előtte befejezem ezt a történetet, mert különben úgy hangzana, mintha utasítást teljesítenék’ – ma inkább kussoltam, bár ilyenkor is csupán hipokritaként tudom értékelni azokat a tanárokat, akik rám hegyezik ki a problémáikat.
 
Kissé hosszúra nyúlt a bevezető. Lényeg a lényeg, az év végi témahét némileg veszélyben volt ilyen mentalitás és tehetetlenség mellett. Mit találtak ki a patrónusok? Hadd közöljem módosítatlanul a témahét kapcsán megírt e-mailjét az évfolyamvezetőnek (szerk.: na, ezzel botcsinálta oknyomozó ide vagy oda, de átléptem egy határt - maradjunk az összegzésnél):
 
A táborok során használt "tiltott szerek" olyan szinten burjánoztak el, hogy a helyzet lassan tarthatatlanná és vállalhatatlanná válik. Mindennek ellenére most elutazunk, mert vannak sokan, akik nem érdemelnék meg, hogy ne tegyük. "A gyer[keknek egyénileg kell eldönteniük, hogy tudják-e vállalni a szabályok betartását. Mindenkinek alá kell írni a vállalását vagy nem vállalását annak, hogy el tud-e tölteni 5 napot és négy éjszakát anélkül, hogy alkoholt, cigarettát vagy egyéb tudatmódosító szert hoz magával illetve él vele. (Ide tartozik a vizipipa is.) Aki ezt nem tudja vállalni, az itthon marad és 5 napos egyéni feladatot kap.

Az említett vállalási mintát mellékeltem
(én is, itt elérhető – a szerk.).
Szeretnénk, ha támogatnátok ebben bennünket!”
 
Ezt egyes kultúrákban marhaságnak nevezik, egyes szülőktől röhögés fogadta. Volt olyan, akinek reakciója szerint „nagyszerű, mert így a gyerekeknek szavukat kell adniuk és megérzik ígéreteinek súlyát”. Az illető vagy kolostorban nevelkedett, vagy nem volt kamasz, vagy kicseszett magányosan élte le tinédzseréveit.
Egyezzünk meg abban, hogy ez nevetséges. Egyrészt azért, mert már millió példa mutatta, hogy semminek sincs semmilyen következménye. Másrészt, mert a hozzám hasonló „anyátokfogsporttémahétremenninehogymárötnapigipariszintenégessetek” vagy „mirejóatémahéthagyjatok”-típusú hozzállással bíró osztálytársak kellőképp nagy arccal megtehetik, hogy széttárják a karjuk és kijelentik, hogy „sajnos nem vállalom, nem megyek témahétre”. Én is majdnem megcsináltam, de végül más okból nem mentem.
 
Sporttémahéttel akarjátok befejezni az epochális éveket? Nooormális?
Ez nem egy kicseszett csapatépítő tréning egy nagyvállalatnál, ez tipikusan a „nincs ötletünk, de muszáj tábort tartani, nem?”-típusú dolog. Ne fárasszanak ezzel.
(A témahét 2003 óta megy. Huppsz. Azt fenntartom, hogy kívülről számomra így tűnt, de elismerem, ezzel komolyan mellélőttem)
 
Egyébként ha valaki ezek után azt hiszi, hogy a gyerekek meghunyászkodtak, akkor az illető nagyon téved. A következő beszámolót egy beszélgetésből ollóztam össze, ezúton kösz a forrásnak.
 
Nem volt botrány, mindenki rájött arra, hogy ha uccsó éjszaka basznak/szívnak be, akkor már úgyis mindegy - mellesleg le se buktak, pedig olyan éjféltájban elég hangosan randalíroztak egyesek (am asszem a beszívás vízipipa volt, de mondom, nem lett belőle semmi, rá se jöttek - ha meg igen, akkor nem nagyon érdekelte őket). A cigi ment végig, patrónusok már le se szarták... mesélték, hogy a kiránduláson volt egy szabad óra, és mindenki "el akart menni sétálni"... erre a patrónusok, akik ott voltak csak annyit mondtak, hogy tudják, mit csinálnak igazából, de mindegy, menjenek... valószínűleg már kurvára nem érdekli őket az egész, csak ne kelljen már nyomozni. A tábor úgyis elég nagy volt, ha csak nincs mindenhol térfigyelő kamera, úgyse tudtak volna mindenkit szemmel tartani - azaz a szokásos: megy a duma de könnyebb félrenézni. Mennyire nem meglepő. Elég visszás stratégiának tűnik, hogy aláíratnak velünk valami szart - amiben persze mindenki úgy hazudik, ahogy akar (és ezt az évfolyam háromnegyede meg is tette) - aztán meg bele se szarnak. I. szerint ez a "nagy bizalom"... a nagy túrót! Többen jelezték a patrónusoknak, hogy vagy teljesen leszarják, vagy bekeményítenek, de nem igazán esett le nekik - vagy nem akart nekik leesni. Persze mindenkinek kényelmesebb ez... az undorító az, hogy a szülőknek is. Hol elitsuli ez már? És ha ennyire leszarják, akkor minek íratták alá azt a papírt?! Azt hiszik, hogy majd valaki attól rosszul érzi magát, hogy megszegte? Azt, hogy hirtelen - kb. 4 év után - feltámad benne a lelkiismeret? Nevetséges.
 
Ismétlem, a fenti bekezdés nagyrészt nem az én szavaimból áll. Beleszőttem pár hozzászólásom, de ez összességében fedi az évfolyam „értelmesebbjének” álláspontját erről a nevetséges ötletről.
 
A liberális oktatás – a jutalmazás és büntetés hiánya – zsákutcába került.

 

0 Tovább

Amiről nem beszélünk – 3.: Iskolabíróság

Mi lenne az a kihágás, amiért felállítanál egy iskolabíróságot? Szigorú ember vagy, és már a cigaretta is elég? Vagy csalás a vizsgán? Lopás? Drog? Egy feltört e-mail? Nos, az AKG liberális, pardon, személyiségközpontú robotvilágában a fentiek nem számítanak. De ha szétvered a tornatermet, példát kell rajtad statuálni.

Ha jól emlékszem, az iskola jelenleg huszonkét éves. A huszonkét év során nem került sor az iskolabíróság felállítására. Szerintem a tantestület sokkal cifrább dolgokat látott már az elmúlt két évtizedben, mint aminek okán végül létrejött ez az intézmény, s van pár tippem, miért is pont ez az eset kap nagy csinnadrattát. Példajelleggel: nyolcadik elején jelentették be a táborban, hogy valaki írt egy, hm, nem túl barátságos (nyomdafestéket nem tűrő) levelet az egyik tanárnak. A dolog onnan lesz érdekes, hogy csávókát az adott tanár nem is tanította, s mivel állította, hogy nem ő írta, a tanárok feltették a kérdést, hogy ki törte fel a srác mailjét és küldte el róla a levelet. Ha meg is oldódott az ügy, nem került nyilvánosságra, mindenesetre egy ilyen húzás kevés volt ahhoz, hogy iskolabíróságra gondoljanak. A szétvert tornaterem fontosabb.
 
Hasonló incidens volt a felgyújtott faliújságé, de erről majd egy külön posztban. Ott előkerült a tettes, bár ahhoz sok köze nem volt a tanároknak. Olyan is volt az egész ügy, de erről majd máskor.
Szóval vannak nálunk cifra dolgok, de a proverbiális biztosítékot nem egy feltört e-mailcím és szigorúan véve becsületsértés verte ki, hanem egy olyan incidens, amit én őszintén szólva kevésbé tartok jelentősnek. A mailsztoriról csak annyit, hogy az azért valamennyire komolyan volt véve, láttam ugyanis egy „Tisztelt Citromail” című dokumentumot a tanári gép asztalán annak idején. Sajnos nem állt módomban megnézni (pedig igencsak érdekelt az egész eset), de feltételezem, valameddig mindenképp eljutottak a kutatásban. Az, hogy utána ezt is elmismásolták, az egy másik (az iskolára rendkívül jellemző) történet. Ne feledjük, tétel a pénz, amióta felépült az új szárny, minden forint számít, nagyon túl kell ahhoz feszíteni a húrt, hogy kivágjanak. Én persze valószínűleg nagyobb szarban lennék hasonló helyzetben, mivel nem fizetek extra pénzt. Ezt csupán azért jegyzem meg, mert nem gyenge kettős mércét sejtek itt, volt egy srác, aki év elején jött, azt rebesgették róla, hogy az apja havi egymilliót fizet, beszívva ment be az órákra (ha bement egyáltalán), elképesztő dolgokat csinált, de fél évig csak a „beszéljük meg” ment, aztán végre kivágták. Az én helyemre hamar találhatnak bárkit, aki ugye minimum annyit fizet. Na mindegy.
 
Szóval a szétvert öltöző, a harmadik bekezdésre csak eljutok a témáig. A tornaterem környékének felépítéséről már írtam itt, akit érdekel, olvasson utána, megvárjuk. Az öltözőink nem sokkal térnek el egy átlagos öltözőtől, van bennük egy incifinci klotyó, egy cirka fél-egy négyzetméteres öltözőterülettel, plusz a sokszor sokas szekrény. Ez egy nagyon egyszerű vasszekrény, a polcok úgy vannak beleszerelve. Ez a beleszerelés nem a legbiztosabb megoldás, a szekrény folyamatosan amortizálódik, ha mástól nem, az öltözői ökörködéstől. A polcok harmada már nincs meg, vagy leestek és elgörbülve hevernek a szekrénysor alján, vagy ott sincsenek. Ez igazából senkit sem érdekelt, rohadt sokáig ott voltak így. Vannak padok, falak, fent egy kis ablak, ami természetesen alkalmatlan arra, hogy megfelelő mennyiségű friss levegőt juttasson az öltöző légterébe.
 
Ezt a kis izzadságtól bűzlő paradicsomot támadta le három, összesen cirka nyolc agysejten osztozó félemberi lény a pékáról. Péká alatt nem "pészkénzt" vagy pékárut értek, hanem a párhuzamos képzést. Szóval három elmebeteg pékás. Elnézést, ha a poszt stílusán érződik a most olvasott Tesco Titok 1-2 behatása, ne haragudjatok. Tehát három nemnormális pékás nyolc agysejttel a közösben (mint a cucializmusban) begyalogol az öltözőbe. Felteszem, már üres volt és délután, mert másnap a mi óránk alatt jöttek hüledezve megnézni a munkásemberek, hogy mi van itt.
Volt ott néznivaló. Konkrétan szétverték a falat, a keresztfáig legyalulták a [puha akármit, amiből a fal van], már a követ kapargatták. A padok szélét legyalulták, a szekrények szélét beverték, az ablakok alját meghúzták. Elvoltak a kis drágák. Brutálisan nézett ki a hely.
Az iskolabíróságot nem állította fel senki, összehívására azért került sor, mert egy büntetés alanyai nem értettek egyet egy büntetéssel. Tehát nem az volt a funkciója a bíróságnak (a való életben sem az), hogy megvádoljon valakit, hanem hogy döntsön a bűnösségről és a büntetésről vagy vitás kérdésekben. Az iskolabíróság döntése nyilvános (a diákok erről tájékozódhattak), bár a nyilvánosságra hozatalra eddig még nem volt mód (azóta nem jelent meg iskolaújság, ahol az iskolabíróság határozata szerint közölni kell a döntést), ha a téma érdekelt volna (és nem csak vagdalkozni akarsz), megkérdezel bárkit, patrónust, diákbírót...
Mivel egy iskolában a tanár önmaga szabhat ki büntetést, más fokozatokban az igazgató, nálunk pl. patrónusi kör vagy nevelőtestület, így az iskolabíróság inkább csak egy felsőbb fórumot jelent, leginkább fellebbezési lehetőséget, ahogy ez jelen esetben is történt.
Most a nevelőtestület határozatát fellebbezték meg a diákok, ezért volt szükség az iskolabíróság összehívására. A határozat pedig az volt, hogy az iskola a rongálás ügyében a rendőrséghez fordul. A nevelőtestület döntését az iskolabíróság jóváhagyta.
 
- Baranyai István kiegészítése/korrekciója
Kiderült, kik voltak (és komolyan nem vágom, honnan, nem voltak szemtanúk). Még csak be sem voltak állva, ha jól vagyok informálva, egyszerűen leharcolták a helyiséget. Az iskola ekkor azonban bekeményített (mert ilyet is tud), kijelentették, hogy akkor most a suli történetében először felállítják az iskolabíróságot (benne tanár, diák és gyerek minden évfolyamról), akik majd ítélkeznek a bűnösök felett, mert ez már túlment minden határon. Sőt, a csibén – ahol nyilvánvalóan szóba került – patrónusom döbbenten tapasztalta, hogy a felvetésére, miszerint ha láttuk volna, szóltunk volna-e, egyöntetűen nemmel válaszolt a társaság. Elhűlve kérdezte, nem zavar-e minket, hogy az iskola tulajdonát rongálják.
Kedves tanárok, először is nem kéne leszarni a gyerekeket, mint indivuumokat, ha normálisak. Másrészt százból kilencvenkilencszer úgysincs következménye. Harmadik, nincs közünk az ügyhöz, nem fogunk belefolyni három agyament srác ki tudja, milyen indíttatású ügyleteibe. Sajnos az iskola semmit nem tett azért, hogy lojálisak legyünk iránta. Az, hogy ezek után csodálkoznak, hogy az iskolára hagyjuk az iskola tulajdonának sorsát, az engem sem érdekel túlságosan.
 
Megvan a magam véleménye arról, miért pont ebből lett világbotrány. Az öltöző statikájának lemeózása ugyanis anyagi károkat okozott az iskolának, s emellett nehéz elmenni szó nélkül. Egy felgyújtott faliújság helyreállítható viszonylag nagy költségvetési hatás nélkül, egy szétvert tornaterem nagyobb tétel. És egy olyan iskolában, ahol a cigarettázás betiltásának egyetlen oka a suli imagének védelme, igen kevés dologért akadnak ki a gyerekekre, akik mögött általában vastag pénztárcák állnak. Így azonban, mivel megjelent a mínusz a károkozási oldalon, egyből előkerülhet az igazgató szomorú beszéde év végén, hogy az iskola elvei alapvetően remegtek meg. Nos, szerintem nem most remegtek meg (Korrekció előtt, s továbbra is jelezném, hogy nem csak az ujjamból szopott dolgot jelzek, csak más még ennyire sem tesz megjegyzést: "azok már le is omlottak a sokat emlegetett új szárny felépítése után. Én szeretnék hinni a jó szándékban, de be kell ismernünk, hogy jelenleg kényszerből elüzletiesedett az iskola, s rengeteg olyan gyereket engedett be – megfelelő pénzért! –, aki nem való ide").
 
Érdeklődve várom a fejleményeket.
0 Tovább

Amiről nem beszélünk – 2.: A lélegeztetőgépen tartott fesztivál

Normális helyen ha valami nem működik, ha már nincs rá érdeklődés, elkönyveljük a tanulságokat és abbahagyjuk. Egy liberális iskolában azonban egy lassan érdektelen közösségi programot úgy kívánják megmenteni, hogy kötelezővé teszik.

Annak idején, jóval azelőtt, hogy még elkezdtem volna tanulmányaimat az AKG-ban, a Tavaszi Fesztivál egy népszerű közösségi program volt. A különböző nyelvi csoportok előadásától kezdve a zenei koncerteken át a filmvetítéseken keresztül egy igazi szociális méhkas volt ez az összejövetel, de napjainkra az embereknek valahogy akadt jobb dolguk is, mint hogy iskolatársainak produkálják magukat. Az időt a barátaikkal töltötték, általában egy jó „menő” vízipipa társaságában vagy egyéb hasznos (akár tényleg hasznos) elfoglaltsággal ahelyett, hogy az AKG-ban okoskodtak volna késő délutánig.
 
Az idősebb és régóta ott tanító tanárok szomorúan látták a Tavaszi Fesztivál hanyatlását, az őszi könnyűzene iránti csökkenő érdeklődést is. Idénre a Tavaszi Fesztivál csupán pár angolcsoport órán kitalált akármijéből (a mi csoportunk is csinált valamit, néhány párperces jelenet adaptálása pár órányi munkával, pocsékul, jeleztem is, ebben látványosan túl kevés az energia, hogy részt vegyek benne), a tizenegyedikes nyelvi csoportok kötelező előadásain és a színházcsoportok (akik konkrétan ezért a fesztiválért léteznek) produkcióin kívül mára már szinte nincs is önálló kezdeményezés.
 
Ahelyett, hogy hagyták volna csendben és szépen meghalni a fesztivált, a tantestület lélegeztetőgépre tette. Először is az egyik témahetet annak szentelték, hogy a kilencedik osztály megszervezze a fesztivált. A témahét jóval a fesztivál előtt volt, a végén egy „gálával”, ahol előadtuk azt, amit a héten csináltuk. Mi remekül szórakoztunk a témahét során, erről is van bejegyzés. Lényeg a lényeg, ott és akkor kijelentették, hogy onnantól kezdve, hm, rendszeresen a kilencedik osztály fogja tartani a Tavaszi Fesztivált. Mert miért ne? Legalább lesznek programok, hm?
 
Ez azonban nem volt elég. Hiába volt megint egy halom produkció és „produkció”, amin részt lehetett venni, senkit sem érdekelt. A tanárok nagy terve nem jött össze, ez az új kis hagyomány nem volt elegendő a fesztivál fenntartására. Az AKG teremtett egy új hagyományt, hogy a régi hagyomány megmaradjon. Ez azonban nem volt elég. Az iskola ragaszkodik sajátos hagyományaihoz, mint például a nyitás. Azt érdeklődéstől függetlenül meg lehet tartani, a fesztivált azonban nem, így hát még valamit ki kellett találni, hogy életben maradjon: kötelezték a gyerekeket, hogy részt vegyenek rajta. Nem arról van szó, hogy ott kell lenni, lévén tanítási nap - ez kevésnek bizonyult.
 
Az erőltetett fesztivál a másodvonalbeli programokkal – kötelező. Ez nem újdonság. Az újdonság az, hogy most már a faliújságra kirakott, szép rózsaszín programlistán be kell jelölni, mikor melyik programra akarsz menni - illetve érdeklődés híján melyikre fogsz menni. Az AKG újabb közösségi, személyiségközpontú hagyománya menekült meg a csúnya, érdektelen, értetlen, éretlen gyerekektől.
 
Ja, hogy senkit sem érdekel? Nem baj. Igazán nem halunk bele, nem?
 
Az egy dolog, hogy a tanárok vállaltan képtelenek felügyelni és ellenőrizni, tényleg részt veszünk-e a programokon. A baj igazából az, hogy ettől az emberek nem fogják megszeretni a programot! Igencsak egyértelmű jele a fesztivál állapotának, hogy kell egy szervező évfolyam és külön kötelezővé kell tenni a bejövetel mellett a programok megtekintését is. Az egész értelmetlen! Erőltetett! Csupán néhányan vannak, akik kötelezés nélkül programot csinálnak és már csak az iskolaközösség kisebb részét érdekli az egész! A tanárok reakciója? Egy évfolyamnak kötelező programokat csinálnia, a többinek kötelező néznie!
 
Gratulálok, igazán liberális és személyiségközpontú megoldás! Állva tapsolok! Komolyan azt gondoljátok, hogy ha így folytatjátok, az segíteni fog és újra érdekelni fog minket a fesztivál?! Mindenki menekül, amint tud!
 
Hacsak nem történik valami radikális változás, a fesztivál nem fogja megérni az érettségimet. Mit gondoltok, Dr. House tudna még segíteni? 

 

0 Tovább

Amiről nem beszélünk – 1.: Lopások a banántól a húszezresig

Ez a posztsorozat az AKG elitizmusába bele nem illő, sötétebb kis foltocskákat fogja bemutatni. Ezekről nem beszélünk, elsikkadnak az évfolyamokon. Ne feledjük azonban, itt is lopnak, gyújtanak fel faliújságokat, törnek fel e-maileket. Mindezt a tanárok, khm, óvatoskodó megoldáskísérletei mellett.

A posztlistából láthatjátok, hogy nem egy ilyen kis incidensről tervezek írni. A fő problémát, a tanárok meg(nem)oldásait későbbre hagyom, úgyis ki fog világlani a példákból. Érdekes dolgok történnek minálunk, vannak köztük viccesek és kevésbé viccesek.
A történet első része egy félig megevett banán.
 
Igen, egy félig megevett banán. Egyik reggel a nyitáson a tény fontosságának teljes tudatában elszürkült arcú évfolyamvezetőnk csendre int minket és bejelenti a felfoghatatlan, első hallásra sokkoló hírt: az angoltanár asztaláról eltűnt egy félig megevett banán. Nevezett banánt a közös tér falán, szétkent állapotban még a nyitás pillanatában is meg lehetett tekinteni.
 
A komolykodó mód, ahogy ezt az eseményt L. (nem én, hé!) prezentálta, még engem is megnevettetett. Tudniillik a tanáriba szabadon bejárhatunk (ha nincs benn tanár, akkor azért általában kulcsra van zárva), s ez, mint a mellékelt ábra mutatja, érdekes ötletet adott valakinek. Apró kis vicces történet, semmi más. Mi jót nevetünk rajta, a tettes kilétére vonatkozó kötelező kérdésre senki sem válaszol, éljük tovább mindennapjaink.
 
A dolog ott veszti el a humorfaktort, amikor cirka két nappal később ugyanazon tanár asztaláról egy húszezres tűnik el. Mivel a tanárok nem szokták a költségvetést nyílt színen hagyni, valószínűleg egy gyerek hozta be egy könyv árát vagy valami hasonló célra szánt összeget. Tűnt már el az évfolyamról egy húszezres, az megkerült, miután a tettes bevallotta. A dolog komolyabb hullám nélkül szépen el is halt, távol a nyilvánosságtól, így csak spekulálhatunk, történt-e valami egyáltalán.
 
Mint ebben az esetben is.

 

0 Tovább
12
»

Apám Kurva Gazdag

blogavatar

Ez az iskola a legkisebb rossz

Utolsó kommentek